آشکارسازی حقایق فولادی

از فولاد معمولاً برای زیرساخت های کشور ما ، از جمله ساخت راه آهن ، ساختمان ، پل و استادیوم استفاده می شود. همچنین برای خودروها و لوازم خانگی روزانه به آن اعتماد می شود. چهار ملاحظه هنگام خرید لوله های فولادی اما شرط می بندیم که شما برخی از این حقایق جالب راجع به موادی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، نشنیده اید.آشکارسازی حقایق فولادی 

آشکارسازی حقایق فولادی

موارد استفاده در زندگی

نیاز فولاد شما هر چه باشد ، تیم Iron & Metal Texas مشتاقانه منتظر مراقبت از شما خواهد بود. در کنار انبار ما توقف کنید و از خدمات در محل خود بهره ببرید – اکنون این کالاهای مورد نیاز شما هستند. صفحه ای است که در جهت عمودی گذاشته شده است.

  1. آبکاری عرشه

این یکی خیلی واضح است. آبکاری دوباره عرشه یک بشقاب است. قیمت پروفیل آلومینیوم در مشهد این صفحه فولادی است که عرشه اصلی کشتی را تشکیل می دهد.با توجه به مکان ، می توانیم نام خاص تری به آبکاری عرشه بدهیم. به عنوان مثال آبکاری عرشه محل اقامت یا پوشش اصلی عرشه.

  1. سکته مغزی

برای فهمیدن اینکه استراک چیست ، ما باید ساختار آبکاری پوسته را دوباره بفهمیم.

من مطمئن هستم که می دانید صفحه کناری کشتی (آبکاری پوسته) از یک ورق فلزی ساخته نشده است. قیمت ورق سیاه 6 میل این از مقاطع کوچکتر از صفحات فولادی ساخته شده است. این مقاطع کوچکتر از صفحه به هم جوش داده می شوند.در روزهای گذشته اینها به جای جوشکاری پرچ می شدند.صرف نظر از اینکه این صفحات با چه روشی به هم متصل می شوند ، اینها در الگوی خاصی قرار می گیرند.بگذارید این موضوع را با یک نمونه کشتی جعبه ای درک کنیم. صفحات کوچکتر که در مورد آنها صحبت می کنیم برای کشتی جعبه ای شکل به این شکل هستند.مخزن پوسته ای از ظرف جعبه ای شکل.آشکارسازی حقایق فولادیدر معماری و ساخت کشتی های دریایی  هر یک از این صفحات یک شناسه دارند. اینها در الگوی خاصی شماره گذاری شده اند. به عنوان مثال صفحات روکش پوسته کناری به این شکل شماره گذاری شده اند.

کشتی-صندلی-شکل-ظرفبه هر قسمت از صفحه که در جهت جلو و عقب قرار گرفته است ، “strake” گفته می شود.بنابراین در مثال بالا  A-Strake ، B-Strake و غیره داریم.اگر بخواهیم ویژگی های دقیق تری داشته باشیم ، می توانیم بگوییم که دارای A-Strake ، تخته B-strake و غیره هستیم. نامگذاری مشابه در سمت بندر خواهد بود.برای آبکاری پوسته پایین ، شماره گذاری مشابهی برای صفحات تشکیل دهنده آن انجام می شود. برای آبکاری پوسته پایینبه صفحات نامه ای با “A” به صفحه مجاور صفحه قلمه داده می شودصفحات و یک عدد با شروع از عقب داده می شودبنابراین صفحه مجاور صفحه کیل دارای مشخصات A1 ​​، A2 و غیره است که از A بعد از بیشتر صفحه شروع می شود.اکنون سه نوع استراک وجود دارد که در ساخت کشتی می شنوید. بگذارید ببینیم اینها چیست.آشکارسازی حقایق فولادی

Shear Strake

شیار برشی در ردیف ترین ترازهای آبکاری پوسته Side است. بنابراین اگر آبکاری پوسته کناری از A تا K دارای استار باشد ، آنگاه K-Strake برش است. این شیار است که با آبکاری عرشه متصل می شود.آیا می توانید پیچ ​​برشی را در نمونه کشتی شکل جعبه ای که در بالا آورده ام ، شناسایی کنید؟ بله، شما درست این را متوجه شدید. I-Strake در این حالت شیار برشی است.شیار برشی معمولاً از ضخامت و مقاومت بالاتری نسبت به سایر پیچ ها برخوردار است. دلیل این امر این است که این لرزه در طول عمر کشتی می تواند صدمات جسمی زیادی داشته باشد.

کیل استراک

من قبلاً گفتم که دلمه بشقابی است که استخوان پشتی کشتی است. اما صفحه کیل نیز از بخشهای کوچکتر صفحات فولادی تشکیل شده است. به این لقمه صفحاتی که دریچه کشتی را تشکیل می دهد Keel Strake گفته می شود.صفحات موجود در میل پیچ از عقب به جلو از عقب که دارای شماره “1” است شروع می شوند.برخلاف سایر استراك ها ، ترك های كیل دارای حروف مرتبط با نامگذاری آن نیستند.

گاربورد استراک

شیار گاربورد اولین لرزه ای است که در هر طرف از میل کرفت قرار دارد. همانطور که در استراک های پایینی بحث کردیم ، اولین سهام از دلمه به نام A-strake است.بنابراین می توانیم بگوییم که پایین تر A-strake را Garboard strake می نامند.در حال حاضر برای کشتی به شکل جعبه ، نامگذاری مسیرها ممکن است ساده به نظر برسد اما برای کشتی واقعی با کناره های خمیده و ته شعله ور ، ممکن است به همین سادگی نباشد.نامگذاری و ساخت روکش پوسته کناری و زیرین در “طرح توسعه پوسته” ارائه شده است.آشکارسازی حقایق فولدفعه بعدی که دستتان را روی طرح انبساط پوسته کشتی خود گرفتید ، سعی کنید آن را بخوانید تا باریکه برشی ، کرئل استریک و گارد بورد را شناسایبنابراین در تصویر زیر نحوه اتصال آبکاری و Strakes با یکدیگر نشان داده شده است.سختگیرهایک صفحه فولادی با ضخامت 2 میلی متر به راحتی خم می شود. اگر این صفحه را با جرثقیل از انتهای آن بلند کنید ، به احتمال زیاد در مرکز خم می شود. حالا برای جلوگیری از خم شدن آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

فلزنقره فولاد آلیاژی فلز طلا
ورق سیاه فولاد کربن فلز برنز
ورق آلیاژی فولاد استنلس استیل فلز برنج
ورق رنگی فولاد اهواز فولاد
  1. یک راه حل آسان افزایش ضخامت صفحه با جوشکاری دو یا چند صفحه با هم است. اما در ساخت کشتی این ایده خوبی نیست. یکی از دلایل این امر این است که ما نمی خواهیم وزن سبک کشتی را افزایش دهیم.
  2. گزینه بهتر این است که دو میله صاف دیگر را هم در جهت جلو و عقب و هم در جهت قهرمانی جوش دهید.

در این حالت به این میله های مسطح سخت کننده گفته می شود. هر چیزی را که فقط برای تأمین مقاومت در ساختار کشتی استفاده شود می توان سخت کننده نامید.ماده سخت کننده جوش داده شده در جهت طولی را “سخت کننده طولی” می نامند. به همان روشی که سخت کننده های جوش داده شده در جهت عرضی را به سادگی “سخت کننده عرضی” می نامند.سخت کننده های طولی و سخت کننده های عرضی.آشکارسازی حقایق فولادی