آلومینیوم فلزی در کشتی سازی

آخرین روند ساخت کشتی مشابه روندهای صنعت خودرو در سالهای اخیر بوده و تقاضای فزاینده برای خودرو ، وسایل نقلیه سنگین ، هواپیماها ، قطارها و کشتی ها نیز تقاضا برای محصولات نورد تخت و اکسترود شده آلومینیوم را افزایش می دهد.آلومینیوم بعنوان ماده ای در ساخت و سازهای دریایی در قرن گذشته به دلیل پیشرفت تکنولوژی انتخاب شد. در کنار فولاد ، آلومینیوم متداول ترین فلز مورد استفاده و تجاری است. وزن سبک و نسبت قدرت به وزن زیاد آن باعث می شود. آلیاژهای آلومینیوم در ساخت کشتی انتخاب مناسبی برای هدف باشد. آلیاژهای آلومینیوم که به طور کلی دارای مقاومت در برابر خوردگی عالی ، کارایی خوب و قابلیت جوشکاری خوب هستند ، اغلب در کاربردهای دریایی استفاده می شوند (آلومینیوم درجه دریایی)آلومینیوم فلزی در کشتی سازی

آلومینیوم فلزی در کشتی سازی

ضرورت کاهش وزن کشتی های مختلف ، به منظور افزایش محموله و کاهش مصرف سوخت ، سازندگان کشتی را به سمت آلیاژهای آلومینیوم سوق داده است. بعلاوه ، هزینه های تقریباً 5 برابر بیشتر آلیاژهای آلومینیوم ، با توجه به هزینه های فولاد کم کربن ، در صورت توجه به افزایش بار ، مقاومت در برابر خوردگی عالی و هزینه های نگهداری پایین تر ، قابل قبول می شوند.

آلیاژهای آلاینده همچنین به طور مستقیم از دست دادن وزن مرده بار به دلیل ساختار سبک کشتی کاسته می شوند و در عین حال ثبات کشتی را بهبود می بخشند. علاوه بر این ، با کاهش وزن کشتی ، سوخت کمتری مصرف می کند ، مسافت بیشتری را طی می کند و قدرت مانور بسیار خوبی را ایجاد می کند.آنها همچنین دارای مقاومت در برابر خوردگی برتر هستند (فولاد با نرخ 120 میکرومتر در سال خورده می شود. قیمت پروفیل آلومینیوم در مشهد در حالی که در یک مطالعه مشابه ، آلومینیوم فقط با 1 میکرومتر در سال خورده می شود). مشخصات منحصر به فرد آلومینیوم اجازه می دهد تا حجم و ارتفاع کشتی بدون از دست دادن ثبات افزایش یابد. شناورهای بزرگ می توانند تا حدود 2000 تن آلومینیوم داشته باشند. این باعث می شود که در مقایسه با نمونه های فولادی آنها ، وزن قابل توجهی کاهش یابد.

جایگزینی آلومینیوم برای فولاد می تواند موجب صرفه جویی در وزن 35 تا 45 درصد در بدنه ها و 55 تا 65 درصد در روساخت ها شود. سرعت و ظرفیت بارگیری بیشتر شناورها می تواند. فولاد تحولی در صنعت خانه سازی به معنی افزایش حجم ترافیک و سود بیشتر برای یک ناو یا کشتی باشد.این آلیاژهای آلومینیوم معمولاً برای ساخت قایق و کشتی سازی و سایر کاربردهای ساحلی حساس به آب شور و دریا استفاده می شود.آلومینیوم فلزی در کشتی سازی

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم برای استفاده در محیط های خورنده ، آلیاژهای قابل درمان با حرارت 5000 و نوع 6000 به دلیل حرارت ، به دلیل پارامترهای استحکام متعادل ، قابلیت جوشکاری و شکل پذیری هستند. آلیاژهای 6000 مقاوم تر اما دو تا سه برابر کمتر در برابر خوردگی نسبت به سری 5000 هستند. کاربردهای مختلف فلزات ورق گالوانیزه چیست کم و بدون نیاز به نگهداری از سطوح سازه های دریایی (نقاشی کم تکرار یا سایر مواد تازه سازی پوشش) عامل مهم صرفه جویی در هزینه در طول خدمت کشتی – نجات دهنده جز any آلومینیوم است.

آلیاژهای آلومینیوم

حداقل نیازهای مقاومت در برابر مقاومت را برای فولادهای با مقاومت عادی (فولادهای ملایم) برآورده می کنند و یا از آن فراتر می روند و حتی می توانند با فولادهای با مقاومت بالا رقابت کنند.کشتی سازانی مانند Austal ، در حال انجام پیشرفت های اضافی در تولید کشتی های آلومینیومی هستند – شامل برش روتر ، بسته بندی کار ، اکستروژن پیچیده و جوشکاری – که به طور قابل توجهی بهره وری را بهبود می بخشد و هزینه ها را در آینده کاهش می دهد.کشتی های آلومینیومی از نظر کل هزینه های مالکیت نسبت به کشتی های فولادی یک مزیت آشکار دارند. کشتی های آلومینیومی همچنین هزینه های نگهداری چرخه حیات مربوط به نقاشی را متحمل نمی شوند و چون به طور کلی کوچکتر هستند ، به نیروی انسانی کمتری نیاز دارند. 7 نکته در انتخاب درجه آلومینیوم و هنگامی که یک ظرف آلومینیومی به پایان عمر خود می رسد ، همچنان به دلیل ارزش بازیافت بالای آن ، مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد.آلومینیوم فلزی در کشتی سازی

فلزنقره فولاد آلیاژی فلز طلا
ورق سیاه فولاد کربن فلز برنز
ورق آلیاژی فولاد استنلس استیل فلز برنج
ورق رنگی فولاد اهواز فولاد

کشتی های باری با فشار آلومینیوم با ظرفیت بار تا 3000 تن در حال طراحی هستند تا حداکثر 60 گره کار کنند ، در کمتر از 60 ساعت از اقیانوس اطلس عبور کنند و دریاهای کلاس 6 را اداره کنند.آلومینیوم فلزی برای آینده کشتی سازی

  1. آلومینیوم برای طراحی کشتی ، ایمنی و کنترل خطر آتش سوزی توسط کد سرعت بالا سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) شناخته شده و مطابق است. این فلز در برابر بارهای پیچشی ، خمشی ، فشاری و ضربه ای در سرعت حرکت آب و یا بهتر از فولاد مقاومت می کند.

با تمام فن آوری ها و روش های موجود برای ساخت کشتی آلومینیوم ، آلومینیوم این امکان را دارد که در آینده به عنوان ماده اصلی ساخت کشتی جایگزین فولاد شود.آلومینیوم فلزی در کشتی سازی