آلیاژهای آلومینیوم در ساخت کشتی

روند ساخت کشتی مشابه آنچه در صنعت اتومبیل در سالهای اخیر صورت گرفته است و همچنین تقاضای فزاینده برای خودرو ، وسایل نقلیه سنگین ، هواپیماها ، قطارها و کشتی ها نیز تقاضا برای محصولات نورد تخت و اکسترود شده. قیمت پروفیل آلومینیوم در مشهد  آلومینیوم را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. در حقیقت ، استفاده از حمل و نقل هوایی ، دریایی و ریلی احتمالاً تا حدی افزایش می یابد که انتظار می رود تقاضای انرژی ترکیبی آنها در حدود 85٪ مقدار استفاده شده توسط وسایل نقلیه سبک تا سال 2040 باشد ، در حالی که در حدود 50٪ در سال 2014 است. ، طبق گفته اکسون موبایل.آلیاژهای آلومینیوم در ساخت کشتی 

آلیاژهای آلومینیوم در ساخت کشتی

لزوم کاهش وزن کشتی

های مختلف ، به منظور افزایش بار و کاهش مصرف سوخت ، سازندگان کشتی را به دلیل پتانسیل آنها برای کاهش وزن سازه های کشتی تا 50٪ در مقایسه با سازه های کم ، به سمت آلیاژهای آلومینیوم سوق داده است. فولادهای کربنی. علاوه بر این ، تقریباً 5 برابر بیشتر از هزینه های آلیاژهای آلومینیوم ، با توجه به هزینه های فولاد کم کربن ، اگر با در نظر گرفتن افزایش کل هزینه از یک طرف ، و افزایش محموله و همچنین مقاومت در برابر خوردگی عالی ، قابل قبول شوند ، از طرف دیگر (هزینه نگهداری پایین تر). آلیاژهای آلاینده همچنین به طور مستقیم از دست دادن وزن مرده بار به دلیل ساختار سبک کشتی کاسته می شوند. فولاد تحولی در صنعت خانه سازی و در عین حال ثبات کشتی را بهبود می بخشند. علاوه بر این ، با کاهش وزن کشتی ، استفاده از آلیاژهای آلومینیوم سرعت بالاتر ، بارهای بیشتر ، مصرف سوخت کمتر ، مسافت بیشتر و قدرت مانور عالی را می دهد.آلیاژهای آلومینیوم در ساخت کشتی

موقعیت فولاد به عنوان پرکاربردترین

ماده در صنعت کشتی سازی از خصوصیات مکانیکی برتر و هزینه های پایین ساخت آن نشات می گیرد. با این حال ، آلیاژهای Al-Mg غیر قابل درمان با حرارت از نظر هزینه ها و کلیه خصوصیات مورد نیاز برای موفقیت در سرویس کشتی در نظر گرفته شده اند. محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم برای استفاده در محیط های خورنده ، آلیاژهای قابل درمان با حرارت 5000 و نوع 6000 به دلیل حرارت ، به دلیل پارامترهای استحکام متعادل ، قابلیت جوشکاری و شکل پذیری هستند. آلیاژهای 6000 مقاوم تر اما دو تا سه برابر کمتر در برابر خوردگی نسبت به سری 5000 هستند. فولاد با هزینه بسیارکم کم و بدون نیاز به نگهداری از سطوح سازه های دریایی (نقاشی کم تکرار یا سایر مواد تازه سازی پوشش) عامل مهم صرفه جویی در هزینه در طول خدمت کشتی – نجات دهنده جز any آلومینیوم است.

آلیاژهای Al

و متداول ترین در ساخت کشتی آلیاژ 5083 نوع Al-Mg برای صفحات و 6082 نوع Al-Mg-Si برای اکستروژن هستند. مشخص شد که این آلیاژها در خدمات دریایی و همچنین در هنگام تولید قابل اعتماد هستند. آلیاژهای آلومینیوم حداقل نیازهای مقاومت در برابر مقاومت را برای فولادهای با مقاومت عادی (فولادهای ملایم) برآورده می کنند و یا از آن فراتر می روند و حتی می توانند با فولادهای با مقاومت بالا رقابت کنند. آنها همچنین دارای مقاومت در برابر خوردگی برتر هستند (فولاد با نرخ 120 میکرومتر در سال خورده می شود ، در حالی که در یک مطالعه مشابه ، آلومینیوم فقط با 1 میکرومتر در سال خورده می شود).آلیاژهای آلومینیوم در ساخت کشتیهزینه های مادی ساخت کشتی فقط 1-2٪ از کل هزینه کشتی است. هزینه های عمده مربوط به ساخت کشتی است. قیمت هاش 32 در مشهد پیشرفت های امروزی در تولید با آلیاژهای آلومینیوم ، عوامل قابل توجهی در صرفه جویی در هزینه ایجاد می کند و برابری کشتی های آلومینیومی با کشتی های فولادی می تواند آینده باشد. کشتی سازان مانند شرکت استرالیایی Austal در حال انجام پیشرفت های اضافی در تولید کشتی های آلومینیومی – شامل برش روتر ، بسته بندی کار ، اکستروژن پیچیده و جوشکاری – است که به طور قابل توجهی باعث بهبود بهره وری و کاهش هزینه ها در آینده می شود ، زیرا نیروی کار بالاترین هزینه هنگام ساخت یک با استفاده از آلیاژهای آلومینیوم حمل می شود.آلیاژهای آلومینیوم در ساخت کشتی

Austal رهبر جهانی در ساخت ظروف آلومینیومی

و طراحی سازه است. جدا از اینکه از استحکام بالای آلیاژهای آلومینیوم برای ساخت کشتی بهره می برند ، آنها از مواد کامپوزیتی (فایبرگلاس و الیاف کربن) برای ظروف سبک سازی استفاده می کنند. به طور کلی ، همه کشتی سازی های استرالیا از نظر کیفیت و سرعت عملکرد در مورد کشتی های فشرده آلومینیومی شهرت پیدا کرده اند.سازه های ضد زنگ برای موانع محافظت در برابر موجماکوتو یاکاتا ، مدیر کل بخش برنامه ریزی فروش UACJ ، یکی از تولید کنندگان برجسته جهانی محصولات نورد آلومینیوم ، اخیراً به بلومبرگ گفت که تقاضا برای محصولات آلومینیوم توسط سازندگان کشتی LNG از فاجعه نیروگاه هسته ای 2011 در ژاپن افزایش یافته است. پیش بینی این شرکت برای تقاضا از شرکت های حمل و نقل LNG در سال 2015 به 44000 تن افزایش یافته است و در سال مالی 2016 به 56،000 تن افزایش یافته است. یاکاتا گفت: یک تانکر از 4000 تن ورق آلومینیوم استفاده می کند ، افزود که این محصولات برای 30 حامل LNG تولید می کند تا مارس 2017.آلیاژهای آلومینیوم در ساخت کشتی

فلزنقره فولاد آلیاژی فلز طلا
ورق سیاه فولاد کربن فلز برنز
ورق آلیاژی فولاد استنلس استیل فلز برنج
ورق رنگی فولاد اهواز فولاد

از آلومینیوم نه تنها در ساخت تانکرها و کشتی های بزرگ بلکه در قایق های تفریحی ، قایق های موتوری ، برش و همچنین صنایع دستی زیر آب استفاده می شود. بیشتر قایق های ورزشی از آلومینیوم ساخته شده اند ، از دلمه تا دکل ، که به آنها یک دور موتور می دهد.آلیاژهای آلومینیوم در ساخت کشتی